דף בית » הגישה שלנו
עלינו
עמותת "חינוך לחיים" מובילה יוזמות המקדמות טיפוח של WELL BEING במערכת החינוך הישראלית ובקהילות עירוניות ועסקיות.
EFL הוקמה בשנת 2001 על ידי ראשי קבוצת Gamida For Life (קונצרן בתחום הרפואה והביוטכנולוגיה) מתוך חזון לשפר את התקשורת הבין-אישית ולקדם רווחה במערכת החינוך בישראל.
כשותפים של הארגון הבינלאומי Learning for well being היוזמות שלנו מושרשות עמוק בטיפוח קהילות תומכות ומכלילות שבהן כולם יכולים לממש את הפוטנציאל הייחודי שלהם ולתרום לעולם טוב יותר.
במשך למעלה משני עשורים הובלנו יוזמות פורצות דרך לטיפוח רווחתם של ילדים. יישמנו תוכניות משפיעות בקהילות חינוכיות, עירוניות ועסקיות על מנת לחולל שינוי חיובי המבוסס על עקרונות של תהליכי קבלת החלטות ושותפות של כל חברי הקהילה.
פעולותינו מתאפשרות הודות לתמיכתה הנדיבה של Gamida For Life אשר תרומותיה סייעו לקידום חזוננו ולהרחבת טווח ההשפעה שלנו.
הגישה שלנו
עבודתנו מונחית על ידי גישת (Learning for Well-Being (L4WB – שיטה דינמית וממוקדת לטיפוח התפתחות אנושית וחברתית אצל כל אדם ואדם. גישה זו רואה בהתפתחות הילד מערכת מורכבת המגדירה Well being כ"מימוש הפוטנציאל הייחודי של האדם באמצעות התפתחות פיזית, רגשית, נפשית ורוחנית ביחס לעצמו, לאחרים ולסביבה".
הגישה של L4WB מתפקדת כמודל אקולוגי, תוך הדגשת התלות ההדדית והקשר ההדדי בין ילדים לסביבתם. היא ממלאת תפקיד מרכזי בטיפוח מערכת אקולוגית מעשית , יעילה וידידותית לילדים.
גישה זו מדגישה כי לכל ילד יש פוטנציאל ייחודי שיש לטפח אותו בממדים נפשיים, רגשיים, פיזיים ורוחניים. היא גם מכירה במגוון הפנימי – דפוסי התפקוד הטבועים בנו ומעצבים את דרך הקיום, הצמיחה והלמידה של כל אחד מאיתנו.
בלב הגישה של L4WB נמצאות יכולות הליבה, היכולות האנושיות הבסיסיות ביותר שלנו להתחבר לעצמנו, לאחרים ולסביבתנו וכוללות:
2. Embodying – התגלמות/הטמעה גופנית – היכולת להתייחס לגוף כמקור ידע, לטפח ולהרחיב את החושים השונים שלנו.
3. Empathizing – אמפתיה – היכולת להבין ולחוש את מחשבותיהם ורגשותיהם של אחרים.
4. Inquiring – חקירה/שאילת שאלות – היכולת לחפש מידע שיכול להרחיב את הידע והפעולות שלנו, מתוך פתיחות וסקרנות.
5. Listening – הקשבה – היכולת להתכוונן למה שסובב אותנו, להתחבר למילים, צלילים ומרחבים בעצמנו, באחרים ובסביבה.
6. Observing – התבוננות – היכולת למקד תשומת לב, באופן רחב וקרוב, להבחין באופן עקבי ומעורב.
7. Reflecting – רפלקציה/הרהור – היכולת לחקור נקודות מבט אחרות, להתבונן לאחור, לתכנן קדימה ולתת משוב.
8. Relaxing – הרפיה – היכולת להרפות מתחים במחשבות, ברגשות ובגוף, להיפתח לרגיעה פיזית, רגשית ומנטלית.
9. Sensing – חישה/תחושה – היכולת להתחבר למה שאינו נראה לעין, להכיר ולהרחיב דרכי ידיעה לא רציונליות.
ילדים יכולים לטפח את המגוון הפנימי שלהם, לשפר את יכולתם לתקשר ולהבין את העולם הסובב אותם ולממש את הפוטנציאל הייחודי שלהם.